Újdonságokkal teli nyár, változások a Ditec kapunyitó szetteknél
Az idén sok változás történt a Ditec Entrematic háza tájánál, hiszen megjelentek az új szárnyas kapunyitó szettek a PWR család, amely bizony a Ditec OBBI és DITEC LUXO kapunyitó motorokat hivatott kiváltani. Nemcsak a szárnyas kapunyitó motorok, hanem a vezérlés is megújult, a már közismert E2H vezérlés helyére megérkeztek az LCU30H és LCU40H vezérlések.
Ezzel egy időben szintén a GOL4-es távirányító helyét átveszi a ZEN kapunyitó távirányító család, illetve elérhetővé vált a LIN2 fotocella, amely kinézetében esztétikussá teszi az akadályérzékelést.
Aggodalomra azonban semmi ok, a gyártó most is figyelt arra, hogy az új kiegészítők és rendszerek kompatibilisek maradjanak a régi már bevált kapuautomatika rendszerekkel.
A GOL4-es távirányító, annyira népszerű, hogy a megmaradt raktárkészletek is lassan lefogynak, viszont az Entrematic (mert hogy a Ditec lassan nevet vált) ZEN4 és ZEN2 távirányítókkal helyettesíti őket.
Mik lesznek a változások a kapunyitó szettek háza táján
Marad a jól ismert NEOS motor család.
Azonban a hozzá tartozó kiegészítők (XEL2, GOL4) szépen lassan átalakulnak LIN2 fotocellára és ZEN2 távirányítóra
A tolókapunyitók esetén a szettben ezentúl a ZEN2 és ZEN2W található meg, amely kétcsatornás távirányítóként funkciónál, már az új AES 128 bites kódolással (ami átállítható és működik régi rendszerekkel. Természetesen ezt szaküzletünkben átállítjuk díjmentesen kérés esetén.)
Szárnyas kapunyitók esetén már más a helyzet, azonban itt is visszafele kompatibilisek a készülékek, tehát abban az esetben, ha GOL4 távirányítóval rendelkezik, az működni fog az új vezérléssel is.
Új külső, új belső
A jól bevált OBBI és LUXO motorok helyett a PWR25H és PWR35H motorok kora köszönt be. Természetesen az OBBI és LUXO szettek még elérhetőek.
Újdonságként pozitív dolog, hogy a kapunyitókban már végállás ütközők találhatóak, így kiküszöbölve a kapuk ütköztetésének problémáját.
Miért is? A Ditec Obbi lakossági felhasználásra szánt motorcsaládja nem rendelkezik végállás kapcsolóval, nyomatékra áll meg, ezért szükséges azok megütköztetése, a LUXO inkább ipari, de normál szettjében sem volt elérhető a végállás kapcsoló, azt külön opcionális kiegészítőként lehetett megvásárolni.
Ezért szükséges volt középre egy ütközőt szerelni a kapuszárnyaknak.
A PWR motoroknál, már végállás ütközővel rendelkezik a motor, így olyan kapukra is fellehet szerelni, amelyek nem rendelkeznek középső ütközővel.
Az E2H vezérlés helyét átveszi az LCU vezérlés család, amely lényegesen többet tud a már így is intelligens E2H vezérlésnél.
Szettek tartalmának növelése
Valamilyen oknál kifolyólag a Ditec Entrematicnál a szárnyas kapunyitó gyári szettekben 1 db távirányító volt megtalálható.
Az új PWR25 és PWR35 szettekben azonban már 2 db két csatornás található, ráadásul össze se lehet a használat során keverni, hiszen az egyik fehér a másik fekete.
A motorok maradtak 24 egyenáramú feszültségen, így minden európai szabvány minősítést megkaptak.
Csak egy apró kitérés a 24V-os motorok kapcsán:
Mostanában sokat halljuk azt az érvet, hogy a 24 Voltos motorok rosszak, és 230V-os társainál gyengébb minőségűek.Ezt a pletykát muszáj helyre tenni, hiszen nem igaz.
A 24 Voltos motorok nem csak könnyebben, lágyabban működnek mint 230V-os társai, hanem könnyebben szabályozhatóak is és nagyobb igénybe vételnek tehetőek ki. Az tény, hogy a kapu szorulásánál visszanyit, hiszen az a dolga. A kapunyitó nem lát nem hall, azokra a megtanult paraméterekre hagyatkozik, amit telepítésnél vagy programozásnál beállít magának. Hiszen itt megtanulja a mozgatási utat, annak sebességét, idejét, nyomatékát és ha ez eltér a megtanultaktól, úgy érzi valami az útjában áll.
Biztonsági szempontból hasznos, hiszen olyan esetben amikor a kapunyitó tényleges akadályba ütközik, nem nyomja agyon.
Különben is egy rosszul működő, hibás kapu működtetésébe bármilyen kapunyitó motor tönkre mehet, nem működhet.
Mikortól történik a váltás
→
A váltás már is elindult!
Folyamatosan érkeznek az új kiegészítők és kapunyitó motorok, azonban a régi gyári szettek is megtalálhatóak, így mind a két típus még forgalomban van.
Mi lesz a már felszerelt motorokkal, és vezérlésekkel?
Természetesen alkatrész utánpótlás megmarad, így a 15-20 éves motorok szervizelése akadály mentesen megtörténhet.
Az Entrematic motorjai különben sem arról híresek, hogy hamar tönkre mennének. Normál felhasználás esetén és karbantartás mellett, akár 15-20 évig is üzemelnek anélkül, hogy bármilyen alkatrész cseréjét követelné.